Skoro týždeň v Manínskej

Kedže sme už dlho neboli na žiadných skalách a práca nám umožnila na týždeň niekam vypadnúť, rozhodli sme sa vyraziť na miesto, kde to pre nás všetko začalo – Manínska úžina. V utorok ráno si balíme všetko potrebné a vyrážame na krátku dovolenku.

Do Záskalia prichádzame pred obedom s búrkovými mrakmi za chrbtom. Dáme malé osvieženie po dlhej ceste a rozmýšlame, čo ďalej. Kedže sme sem však prišli liezť a nie ležať, tak prehádžeme matroš v batohoch a vyrážame na blízke skaly. Cestou sa spustí malá prehánka, ktorú prečkávame pod Gastonkou, ale pokračujeme ďalej pod Černokňažníka. Mám so sebou i úplného nováčika, takže ideálne miesto na rozlez.Cestou na bivak sa zastavujeme na Spodnej Gotike, kde si vybehnem ešte zopár ciest a pohodový deň je za nami.

Streda je voľný deň, kedy sa k nám majú pridať ešte kamaráti z druhého konca republiky, a tak ako ďalší sektor vyberám K60 na Priedhorí. Ľahké cesty, príjemný prístup, takže cez štátny sviatok dosť veľký risk, ktorý sa nakoniec vyplatil. Po príchode to vyzeralo na tlačenicu, ale po pár minútach sme tam ostali na troch lanách. Večer sme dali opekačku a deň zbehol ako voda.

Štvrtok si dávame doobedu trochu voľno, veď sme na dovolenke, ale poobede už som zase na skalách. Tentokrát však nie lezecky, ale trochu pracovne. Viac sa o tom dozviete časom …

Piatok sa zobúdzame do škaredého počasia, ktoré sa mierne zlepší, ale bohužiaľ na skaly to nevyzerá. A aby sme veľmi neskysli, volíme aspoň rýchlu prechádzku na Manín. Hore máme miliónový výhľad a na cestu dole nám bolo nadelené aj trochu vody, aby sme sa veľmi neprehriali. Po nejakých troch hoďkách prichádzame na ubytko premočení, ale vždy lepšie ako sedieť na riti.

Ani nevieme ako a dovolenky je koniec. Opäť sa na chvíľku vraciame k našej pracovnej rutine, ale pri najbližšej príležitosti sme zas a znova vonku 😛

Rado

[space value=”50″]

Páčil sa ti článok? Podpor nás…

Horalka

Lajky vyzbierané na Facebooku či Instagrame nás veľmi tešia a sú pre nás veľmi dôležité. Vďaka ním sa dostávame do povedomia a zviditeľnujeme sa. Kedže vám ale chceme prinášať stále hodnotnejší a zaujímavejší obsah, aj malá podpora v hodnote Horalky nás poteší a pomôže.
Možnosti, ako sa to dá, nájdete v sekcii – Podporte nás.